Sternal Kleft nedir ? Nasıl tedavi edilir ?

Sternal Kleft iman tahtasının embriyonik çağda embriyonik dönemde anne karnındayken her iki taraftan orta hatta birleşmesinin tamamlanmamasına verilen hastalık ismi. Bu genellikle ya tam kapanmama veya kısmi kapanma şeklinde olmaktadır ve çocuk tam kapanmama durumunda doğumdan sonra hayati tehlikeyle karşı karşıya kalabilmekte. Kısmi kapanmada ise bu çocuklar yirmi yaşlarına otuz yaşlarına kadar rahatlıkla yaşayabilmektedirler. Kısmi kapanmada bu çocuklar bize Pektus Ekskavatum yani kunduracı göğsü rahatsızlığı var diye getirilmektedir. Tam kapanma eksikliğinde ise bu hastalar yeni doğan hekimleri tarafından veya aileleri tarafından bize müracaat edilmektedir. Ortaya çıkan problem daha çok içerdeki organların dış travmalara maruz kalması şeklinde izah edilebilir.

Eğer bu şekilde bırakılırsa hasta çocukluk çağında oyun oynarken diğer arkadaşlarıyla oraya alacağı darbeyle alttaki kalp, yük damarlar mediasten dediğimiz iki akciğerin arasındaki dokulara hasar verebilir. O nedenle bunların bir an önce kapatılmasını öneriyoruz. En ideal tedavi yaşı zamanı ya yeni doğanın ilk ayı çünkü göğüs kafesi çok yumuşak ve rahatlıkla kapatılabilme imkanı olduğu dönem veya bu çocuklar bir yaşına geldikten sonra kısmi kapanma söz konusu ise bir yaşına geldikten sonra her iki iman tahtasının iki parçasının orta hatta dikilerek onarılmasıdır. Biz yeni doğanda oldukça başarılıyız. Yeni doğan hastalarımızda sternumun tam kapanması ile bu hastaları hayata döndürmek mümkün. Kısmi kapanma ile tedavi ettiğimiz hastalarda da ileri yaşlarda rahatlıkla karşı karşıya getirerek üstüne kas ve cilt dokusunu tamamlayarak kapatabilmekteyiz. Eğer karşı karşıya gelmezse tam birleşmeme halinde yani total Sternal Kleftte iki kemik arasına protezler konularak da göğüs kafesi birleştirebilir veya en ideali iki kemiğin yan yana getirilerek kapanmasıdır.